Transport jest podstawowym elementem funkcjonowania właściwie każdej działalności, tymczasem my w charakterze zarządzający marką, rzadko jesteśmy w stanie monitorować aspekt logiczno-transportowego osobiście. Warto zaznaczyć, że tego typu kontrola w firmie jest zgodna z obowiązującym prawem, które zapewnia strzeżenie interesów prywatnych oraz państwowych spółek, ale także bierze odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników firm.
Zaprojektowano mnóstwo systemów służących do nadzoru pracowników, jednakże każdy z nich ma na celu nie tylko obliczanie czasu pracy kierowców, ale również kontrolowanie całego przebiegu logistycznego w tym wykorzystanie samochodów, ich dostępność, czy też zużycie paliwa.
Działania te,przede wszystkim opierają się na na sczytywaniu danych z kart kierowcy minimum raz na 28 dni albo w szczególnych przypadkach częściej. System ten jest bardzo ważny, jeżeli chodzi o organizowanie rozkładu jak również rozliczania czasu pracy kierowców. Otwiera perspektywę stworzenia indywidualnego rozkładu czasu pracy, w którym godziny rozpoczynania i kończenia pracy mogą się zmienić, a mimo ponownego zapoczątkowania etatu w tej samej dobie, nadgodziny nie są naliczane.
Bardzo istotną rzeczą w transportu jest harmonogram oraz sczytywanie karty kierowcy. Dzięki planowaniu pracy kierowców jesteśmy w stanie obliczyć przybliżony czas potrzebny do finalizacji transakcji, obejmujący część pokonanych kilometrów oraz czas przeznaczony na odpoczynek. Nie należy zapomnieć jednak o tym, że plan a także czas pracy kierowców musi być zgodny z prawami respektowanymi normami na terenie Polski oraz w Europie. Dla przykładu dzienny czas prowadzenia między dwoma dniami odpoczynku nie może trwać dłużej niż 9 godzin. Przestrzegając te przepisy, mamy prawie pewność efektywnej pracy, w rezultacie dodatkowo korzystnych interesów.